fredag 18 juni 2010

Äntligen fredag!

Sitter här, tyst i soffan med två barn som sover, äntligen! Ville är på sleepover-party här. Han somnade som en klocka halv åtta... Iggy däremot... somnade halv nio efter mycket tjat och gnäll. Nu hoppas jag att dom sover, båda två, hela natten. jag är nämligen aptrött!
Varit en lång vecka. Känner i hela kroppen att det ska bli så skönt med semester. Att inte behöva sminka mig varje morgon, inte behöva klä upp mig för massa kundbesök. Slippa köra till Göteborg varenda dag och stressa så jag kan åka hem innan köerna börjar så jag kommer hem i tid.
Har grubblat över mina relationer också. Tänker på mina vänner som bor en bit bort. Hur lätt det är att tappa kontakten. Ska det verkligen hänga på den ena att höra av sig hela tiden... Tråkigt sånt där. Tappade människor som jag trodde var mina nära vänner när vi flyttade hit, men 8 mil är tydligen världens ände.... Tycker det är så tråkigt och känner mig besviken faktiskt.
Däremot är jag så otroligt tacksam att jag fått tillbaka kontakten med carro och genom henne vunnit två underbara vänner till! Så enkla relationer... okomplicerade och underbara, mer sånt åt folket!

I morgon ska Linda och jag till Överby och kolla läget. Om det inte blir ändringar i vädret för då ska fröken lapa sol.
Kanske får shoppat lite i morgon, hade varit kul! Sen blir det nåt gott till middag, ska höra med Linda vad hon är sugen på.

Over and out from the couch!

2 kommentarer:

  1. Det är så typiskt det där med att hålla kontakten. Jag ser ju hur det blivit för Matte & hans vänner från Uppsala. Det rinner ut i sanden tyvärr. :( Och visst är det härligt att vi hittat varandra igen. :-D <3

    SvaraRadera
  2. underbart hjärtat!! luv ya!

    SvaraRadera